Uczniowie klasy VII zobowiązani są do powtórzenia materiałów wskazanych poniżej przez nauczycieli:
Język polski cz. III do wykonania: Nowość z dnia 23.03.2020
Drodzy uczniowie klasy VII, proszę w miarę możliwości o zapoznanie się
z materiałem: https://labiryntywiedzy.gwo.pl/labirynty-na-probe-p4261
Pierwszy dzień wiosny za nami, jednak pochylmy się na chwilę nad minioną już porą roku - zimą.
Wypiszcie w zeszycie metaforykę zimy oraz odwołania do literatury i sztuki, o których w swoim wykładzie mówi Pan profesor. Czekam również na Wasze prezentacje.
W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Język polski cz. II do wykonania: Materiał z dnia 19.03.2020
W miarę Waszych możliwości proszę o przesłanie na moją pocztę Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. prezentacji sentencji, które odnaleźliście w „Małym Księciu”.
Ze strony: https://epodreczniki.pl/a/przydawki-okoliczniki-i-dopelnienia-wzbogacaja-wypowiedzenia/DfSuGuhPC
wykonajcie wszystkie ćwiczenia, natomiast ćwiczenie 2 – ułóżcie zdania złożone z powstałymi związkami,
ćwiczenie 7 i 9 również wykonajcie pisemnie w zeszycie.
Język polski:
Proszę o przeczytanie "Małego Księcia" oraz opracowanie pisemne następujących zagadnień: (Podsyłam również link, proszę wysłuchajcie tego utworu kilkakrotnie, by móc wypowiedzieć się na jego temat w nawiązaniu do lektury):
Proszę podczas czytania w/w lektury zwrócić uwagę na następujące umiejętności:
- omawiam elementy świata przedstawionego; podaję przykłady wydarzeń realistycznych
i fantastycznych; używam pojęć fabuła, akcja, wątek w odniesieniu do lektury;
- wymieniam etapy podróży głównego bohatera i krótko je relacjonuję;
- omawiam motyw wędrówki i jego funkcję;
- podaję przykłady innych utworów wykorzystujących motyw wędrówki;
- przedstawiam i charakteryzuję głównego bohatera z uwzględnieniem jego metamorfozy (wyjaśniam pojęcie metamorfoza);
- omawiam, porównuję i oceniam postawy życiowe bohaterów;
- charakteryzuję świat dorosłych i dzieci z uwzględnieniem głównych wartości w obu grupach;
- wypowiadam się na temat narratora i jego roli w utworze;
- wyjaśniam na przykładach z lektury znaczenie pojęcia sentencja;
- interpretuję sentencje znalezione w „Małym Księciu”;
- przedstawiam w postaci prezentacji multimedialnej najważniejsze sentencje ukazane
w utworze;
- rozpoznaję i interpretuję symbole wykorzystane w utworze;
- zabieram głos w dyskusji na temat przyjaźni i miłości, korzystając z przykładów zaczerpniętych z „Małego Księcia” oraz innych znanych mi utworów literackich;
- definiuję przynależność gatunkową „Małego Księcia”;
Ponadto proszę o utrwalenie informacji zawartych w podręczniku str. 364-367.
Pamiętajcie o ilustracjach do teatrzyku kamishibai.
Biologia : Nowość z dnia 24.03.2020
Materiały do zdalnej nauki z biologii na linku wraz z hasłem:
https://padlet.com/achalupa78/ukladnerowy
hasło/password układnerwowy
Biologia:
Proszę wykonać notatkę graficzną/lapbook/leporello, w której porównasz rolę współczulnego i przywspółczulnego układu nerwowego; opiszesz łuk odruchowy i wymienisz rodzaje odruchów; wytłumaczysz odruch kolanowy; przedstawisz sposoby radzenia sobie ze stresem; uzasadnisz znaczenie snu w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego; przedstawisz negatywny wpływ na funkcjonowanie układu nerwowego niektórych substancji psychoaktywnych: alkoholu, narkotyków, środków dopingujących, dopalaczy, nikotyny (w tym w e-papierosach) oraz nadużywania kofeiny i niektórych leków.
Proszę zaglądać na platformę EDMODO.
Fizyka:
Zapoznać się z wiadomościami z podręcznika i zapamiętać podstawowe pojęcia (na niebiesko). Po powrocie uzupełnimy wiadomości i wyjaśnimy zachodzące przemiany.
1. Stany skupienia materii.
2. Zmiany stanu skupienia.
3. Temperatura a energia – skale temperatur.
4. Ciepło właściwe.
Przygotować się do pracy klasowej – „Praca, moc, energia”.
Matematyka:
Powtórzyć:
1. Liczby spełniające równania
2. Rozwiązywanie równań metodą równań równoważnych
Dokonać prób rozwiązania zadań z zastosowaniem równań – str. 197 – 211
(dane, szukane, jak można – rysunek, równanie, rozwiązanie, odpowiedź).
Na kartkach A4 wiadomości dotyczące:
1. Rodzaje kątów
2. Podział trójkątów ze względu na boki i kąty
3. Pola i obwody wielokątów
(definicja, rysunek, wzór).
Chemia:
Proszę wykonać notatkę graficzną lub lapbook lub leporello, w której/ych: opiszesz budowę cząsteczki wody oraz przewidzisz zdolność do rozpuszczania się różnych substancji w wodzie; podasz przykłady substancji, które nie rozpuszczają się w wodzie, oraz przykłady substancji, które rozpuszczają się w wodzie, tworząc roztwory właściwe; podasz przykłady substancji, które z wodą tworzą koloidy i zawiesiny; zaprojektujesz doświadczenia dotyczące rozpuszczalności różnych substancji w wodzie; zaprojektujesz doświadczenia wykazujące wpływ różnych czynników na szybkość rozpuszczania substancji stałych w wodzie;
Historia:
Proszę przygotować prezentacje multimedialne bądź referaty na tematy:
1. Historia utworzenia Stanów Zjednoczonych.
2. Wojna secesyjna-przyczyny, przebieg i skutki (zwróć uwagę na problem niewolnictwa).
3. Historia zmiany flagi USA.
Angielski:
Obydwa zadania pisemnie w zeszycie: zad. B str.7, zad. D str.11
Wypisz do zeszytu wyrażenia nazywające czynności i obowiązki codzienne razem z tłumaczeniem ( zad A strona. 60, zad A strona. 62 i te, które pamiętasz z poprzednich lat).
Geografia:
https://epodreczniki.pl/b/wspolrzedne-geograficzne/P2DAcpAyV
https://epodreczniki.pl/a/wielkie-odkrycia-geograficzne/D15hl2bO3
https://epodreczniki.pl/a/cechy-klimatu-polski/D18PR3a5D
Informatyka:
Proszę wykonać na stronie https://epodreczniki.pl/a/od-problemu-do-algorytmu/Di36L63Ll
Ćwiczenie 3 i 4
Do pomocy można użyć strony https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted